Test Merida Cyclo Cross 600

Revista Freerider a testat recent noul ciclocros Merida Cyclo Cross 600. Cu un scor final de 83,8% putem spune că redactorii au fost chiar impresionați de bicicletă. Cele mai mari procentaje, bicicleta le-a obținut la manevrabilitate, 90% și la echipare 95%, dar nici la restul nu stă deloc rău: 75% viteză de rulare și 75% greutate. O manevrabilitate atât de bună înseamnă o bicicletă fantastic de ușor de controlat, dar și foarte sensibilă.

merida-cyclo-600-2017-2a.jpg

Bicicletele de CX sunt o combinație interesantă între cursieră și mtb, cu insistență mai mare pe viteza cursierei și împrumutare de tehnologie de la mtb. Este și părerea redactorilor de la Freerider care spun că „au fost implementate noile tehnologii provenite din lumea MTB-ului: frânele pe disc, transmisiile 1x, axul thru, jantele late”.

merida-cyclo-600-2017-16.jpg

Pe traseu bicicleta s-a simțit agilă și jucăuță, dar și confortabilă în același timp: „Poziția pe bicicletă este sportivă, după cum este normal la o bicicletă din această categorie, dar headtube-ul e destul de înalt oferind în același timp și un confort bun”, spune Horațiu Câmpian cel are a testat bicicleta. „Practic am putea spune că este un ciclocros care dorește să îndeplinească și rolul de gravel bike, nefiind o bicicletă pursânge de competiție”.

merida-cyclo-600-2017-13.jpg

Cu o asemenea geometrie bicicleta devine perfectă și pentru ture mai lungi. „Unghiul furcii de 73 de grade și stay-urile scurte fac bicicleta destul de manevrabilă și agilă, lucru util pe poteci virajate”, mai adaugă Horațiu.

merida-cyclo-600-2017-1_resize.jpg

Însă cadrul bicicletei este doar o parte din ecuație, este drept că o parte importantă. Cealaltă parte constă în echiparea unei biciclete. Piesele care alcătuiesc transmisia, frânele și cockpit-ul. O combinație reușită ale acestora oferă ciclistului cea mai bună și plăcută experiență pe respectiva bicicletă. Iar potrivit lui Horațiu, echiparea modelului 600 este reușită. „Punctul cel mai atractiv al acestei biciclete este transmisia 1x formată din componente SRAM Apex1, grup ce conține și frânele pe disc hidraulice”, spune el.

merida-cyclo-600-2017-4.jpg

„Cu o foaie de 40 de dinți și pinioane 11-42, raportul de urcare este subunitar, cu mult mai bun decât la orice cursieră cu două foi de pe piață. De fapt este atât de bun încât părerea mea e că își dovedește utilitatea exclusiv pe offroad, deoarece am atacat pante foarte abrupte și lungi pe asfalt și nu am simțit că am nevoie de ultimul pinion”.

Recenzia a fost publicată în original pe Freerider.ro. Pentru a o citi în întregime vizitează această pagină.