Merida One Sixty 500 (2023)

Merida a decis să ofere și o variantă accesibilă ca preț pentru noul One Sixty. Asta înseamnă că va păstra același cadru din aluminiu, cu aceeași geometrie, cu mențiunea că echiparea va fi reprezentată de componente mai puțin performante. Înseamnă asta că versiunea aceasta de One Sixty este o bicicletă mai slabă cu totul? O să lămurim în acest articol.

Pe scurt:

  • full-suspension cu cadru din aluminiu și cursă de 162/171mm (în funcție de roata spate)
  • furcă pe aer cu o cursă de 170mm și brațe superioare de 36mm
  • preț de achiziție: 13.049 Lei
  • roți format mullet 29/27.5
  • pentru trasee de enduro
  • poziție: relativ dreaptă
  • geometrie: adaptată traseelor mai dificile de munte
  • Pentru cine este această bicicletă?

Dat fiind prețul de achiziție, evident celor cu bugete mai restrânse dar totuși care vor o bicicletă de enduro cu performanțe decente. Faptul că echiparea nu este similară cu cea a modelului de top este oarecum irelevantă la nivel de începător, mai ales dacă doar te dai la vale cu această bicicletă – care este potrivită și pentru bike park-uri, acolo unde poți urca lejer cu telegondola. Altfel, greutatea mai mare își va spune cuvântul pe urcările lungi sau abrupte, dar dacă te țin picioarele, cu siguranță vei putea contrabalansa acest dezavantaj.

2.jpg

Contrar informațiilor oficiale oferite pe site, biciclete aceasta nu este echipată cu suspensii Marozcchi, ci cu echivalentul de la Rock Shox: o furcă Yari cu o cursă de 170mm (control pentru compresie, aer și rebound) și un amortizor simplu, Deluxe Select+ fără PiggyBack. Chiar dacă această confirgurație de amortizoare nu spune mare lucru din prima, atât furca Yari cât și amortizorul s-au descurcat bine în Postăvaru. Pe trasee mai simple, precum cele de la Ciocanu, chiar nu au fost comentarii. Revenind la traseele mai tehnnice din Postăvaru, amortizorul nu pot spune că a făcut cea mai bună echipă cu construcția suspensiei, spatele fiind uneori mai puțin progresiv și ușor depășit la șocuri mari sau succesive. Cu toate acestea, bicicleta a rămas controlabilă, însă diferența este clară între acest amortizor și SuperDeluxe Ultimate care, spre exemplu, se regăsește pe modelul de top. Furca în mod surprinăztor nu a lăsat loc de comentarii și a reprezentat o surpriză plăcută dat fiind faptul că niciunul dintre noi nu avea vreo așteptare de la Yari. Dar se pare că la Rock Shox tehnologia a progresat chiar și la nivelul de bază al componentelor. Mai departe....

Recenzia a fost publicată în original în revista Freerider.ro și poate fi citită în întregime aici.