UMF 2010 – o scurtă incursiune

Locaşul revoluţionar, reglabil:



În decursul anului trecut, UMF Team a elaborat un locaş nou, reglabil. În decursul procesului de proiectare s-au luat în calcul mai multe cerinţe. Dezideratul principal a fost ca acest locaş să poată fi folosit atât la bicicletele singlespeed cât şi la cele cu schimbător. De-a lungul anilor cu toţii am întâlnit diferite rezolvări tehnice a marilor firme care ori erau prea mari şi butucănoase ori dacă s-a reuşit o variantă mai mică, nu era recomandat ca să fie utilizată pentru sărituri, mai ales nu la sărituri cu rotire în aer.



După perioada de proiectare şi testare, putem aminti următoarele caracteristici a locaşului:

• 20mm cursă
• Fixare totală cu poziţie reglabilă
• Toate modelele Freddy, Hardy DJ Teamet şi Hardy 2 Singlespeed sunt echipate cu acest locaş nou


Tub superior cu profil adânc HFS

Începând cu 2009  în toată categoria Hardy premium folosim tub superior cu profil adânc HFS. În poza următoare puteţi vedea de ce este considerat tubul cu profil adânc HFS atât de revoluţionar:



Secretul acestor tipuri de profil se află în poziţionarea urechiuşelor de fixare a cablurilor de frână şi schimbător. În imaginea de mai sus puteţi vedea că riscul accidentelor de picior şi în special cele de genunchi poate fi redus considerabil. Această rezolvare tehnică faţă de cea la care cablurile sunt conduse doar sub tubul superior are avantajul unei mai mari manevrabilităţi şi conferă o libertate deplină.
Tuburile HFS cu profil adânc le vom folosi (aşa cum era şi în 2009) pe modelele de vârf  Hardy, şi la noua serie Freddy.

Programul 2010 UMF – Ce s-a schimbat?

Duncan²



Duncan² a primit un nou balansier cu ajutorul căruia mişcarea suspensiei a devenit mai lineară. Noul balansier seamănă cu cel vechi, însă micile modificări au ca rezultat o mare îmbunătăţire a performanţei.
O altă noutate este apărătorul de lanţ MRP G2, setul mai uşor de roţi Alex AClass Revolt, furca Marzocchi 888 RC3 cu o mişcare perfecţionată.

Freddy Team

• este echipat cu noul locaş reglabil
• tub superior cu profil adânc HFS
• unghiul tubului faţă este modificat
• telescop spate Marzocchi Roco Air RC WC
• cuvetărie Marzocchi 66 RC3 1.5 – 1 1/8
• pedalier cu o singură foaie
• apărător lanţ MRP G2



Freddy
1

• este echipat cu noul locaş reglabil
• tub superior cu profil adânc HFS
• unghiul tubului faţă este modificat
• telescop spate Marzocchi Roco Air
• cuvetărie Marzocchi 66 RCV 1.5 – 1 1/8

Freddy 2

• este echipat cu noul locaş reglabil
• tub superior cu profil adânc HFS
• unghiul tubului faţă este modificat
• cuvetărie Marzocchi 55 RV 1.5 – 1 1/8

Hardy Team

Noua serie Team se divide în două subramuri: Dirtjump és 4X. Aceste biciclete sunt proiectate special pentru cerinţele fiecărei subramuri.
Căutarea sfintei parole: fiecare biţă Hardy Team vine cu o parolă personalizată care trebuie să o găseşti. Aceasta este un fel de număr de serie. Caut-o!



Hardy 4X Team

• Marzocchi 4X 100 mm
• set roţi şi componente optimizate pentru o greutate cât mai mică
• apărător de lanţ MRP MiniG2
• locaş de roată standard

Hardy DJ Team

• Marzocchi DJ1 100 mm
• este echipat cu noul locaş reglabil
• Singlespeed
• Set roţi şi componente optimizate pentru dirtjump

Hardy 3 16s/24s

Noile bițe Hardy 3 vin în varianta de 16 și 24 de viteze. Vestea bună este că amândouă variantele vor fi echipate cu același butuc pedalier și același schimbător față, pentru ca trecerea de la 16 viteze la 24 sau invers să se poată realiza prin simpla schimbare a foilor. O altă noutate este furca RST Slope cu o cursă de 100mm.


Hardy  3 şi 5

Toate bițele Hardy sunt construite în jurul cadrului Hardy Comp, cu locașul compact, nou.

Hardy Steel

Pentru 2010, UMF vine cu un cadru nou din oțel: cuvetărie integrată, colierul tijei de șa integrată, urechiușe de bowden demontabile și o geometrie ultra compactă.


Toate variantele Hardy Steel (Team, 1 și 2) au o singură mărime: 13” ! Bicicletele pot fi echipate cu atât cu roți de 24” cât și cu 26” și pot fi folosite doar cu frâne disc. Fiecare variantă Steel vine cu un design nou, unic .



Seria Brad:

Așa cum Seria Hardy Team, și BMX-urile s-au specializat:
  • Brad DJ Line
  • Brad ST line
  • Brad Race line



Brad DJ Line:

• Echipat doar cu frână spate
• Piesele și setul de roți optimizate pentru greutate mică și pentru 4X
• Fără rotor și peg



Brad ST Line:

• Echipat cu frână față-spate
• Piesele și setul de roți optimizate pentru Street
• Rotor demontabil
•4 peg



Brad Race Line:

Trei mărimi diferite, echipate nu prea diferit:
• Cadru ultraușor din aluminiu
• Fără rotor și peg
• Doar frână spate
• Anvelope Race


Cadre:

Pe noul cadru de top Brad sunt construite Brad DJ/ST Team și Brad DJ/ST 1.  Greutatea cadrului este de 2,35kg, cu o geometrie perfectă compactă și cu cuvetărie integrată. Brad 2 și 4 sun construite pe cadrul top Brad 2009 (Brad Team și 1).

Seria Brad Race:
Trei mărimi diferite, echipate nu prea diferit.