În 2017 am fost destul de impresionat de ceea ce putea face pe traseu Merida One-Twenty, în versiunea 9.XT. Un all-rounder ideal, pe care orice persoană un pic dornică de aventură și distracție și-ar fi găsit locul imediat. Dar nici 2 ani mai târziu, cei de la Merida au umblat la datele tehnice ale acestei biciclete prin reproiectarea cadrului și s-au prezentat cu cifre mai agresive: un headtube cu un unghi schimbat, un chianstay mai scurt și un standover mai mic (distanța dintre toptube și sol). Pe scurt, în loc s-o îmblânzească, au asmuțit-o și mai tare să atace potecile, transformând-o astfel într-un concurent de temut pentru ceilalți comeptitori de seamă. Citisem inițial recenziile despre noua bicicletă, însă eu sunt genul care trebuie să vadă ca să creadă, așadar nu mi-am făcut prea mari speranțe până la prima ocazie când am avut să călăresc această bicicletă, traseul fiind de fapt o coborâre agresivă undeva pe lângă Bâlea. Exact după prima tură mi-am făcut o părere, confirmată de altfel și în acest test.
Pe scurt:
- full-suspension cu cadru din aluminiu
- furcă pe aer cu o cursă de 130 mm și brațe de 32mm, suspensie spate de 120mm cu amortizor pe aer
- preț de achiziție: 9.800 lei
- roți de 29 de inch
- pentru trasee montane, light-enduro
- poziție: dreaptă, comodă
- geometrie: adaptată coborârilor agresive
Articol realizat de freerider.ro. Textul întreg se găsește aici.