Simon Oppold – omul din spatele mărcii Merida

Locaţia din Germania este sediul birourilor unde Merida este gândită şi proiectată. Chiar dacă echipa de merketing este mică, oamenii din alcătuire reuşesc să facă brandul cunoscut, mulţumită experienţei pe care o au, dorinţei de a vedea că Merida prosperă şi plăcerii de a folosi bicicleta în general.

În acest interviu vorbim cu Simon Oppold, omul din spatele mărcii, şeful departamentului de marketing de la Merida.

simon-oppold merida resize.jpg

Merida: Simon, mulţumim că ţi-ai făcut timp să vorbeşti cu noi. Eşti la Merida de câţiva zeci de ani deja. Spune-ne cum ai ajuns aici şi cum ai avansat spre postul pe care îl ai acum.

Simon: Când am început să lucrez la Merida Germania, în 1998, aveam doar 22 ani şi eram „tânărul” din companie. Acum sunt ceva mai în vârstă şi poate mai înţelept. Unul din primele mele proiecte mari a fost înfiinţarea sub-marcii UMF – United Marida Freeriders, care se concentra pe biciclete de Dirt şi Freeride. Puţin mai târziu am fost avansat la divizia Merida de marketing internaţional, acesta fiind jobul la care visasem dintotdeauna. Să coordonezi şi să construieşti o marcă este ceea ce am învăţat să fac şi mă bucur că am ocazia să fac asta pentru una din cele mai mari mărci din lume.

Merida: Din poziţia de şef al departamentului de marketing, ai câţiva oameni cu care lucrezi îndeaproape. Care sunt părţile componente ale promovării unui brand?

Simon: Totul se reduce la munca în echipă şi la respectul opiniilor şi ideilor. Îmi place un citat pe care l-am gasit online: „Liderii care nu ascultă vor fi într-un final, înconjuraţi de oameni care nu au nimic de spus”. Cred că e adevărat. Echipa noastră internaţională de marketing este localizată în Germania, Taiwan şi Anglia şi funcţionează foarte eficient. Avem specialişti în comunicare, relaţii publice şi media, social media, website, designeri grafici şi producţie video. Astăzi ne concentrăm destul de mult pe partea digitală.

Interviul cu Simon Oppold a fost publicat în original pe site-ul Merida şi poate fi citit în întregime aici.