Sezonul Ciclocross la Start

 

 

În curând suntem în plin sezon de ciclocross!
Merida şi-a diversificat şi mai mult oferta în 2011, acum puteţi alege din mai multe tipuri de biciclete!
Desigur, aceste biciclete sunt potrivite atât pentru ciclocross cât şi pentru antrenamente de iarnă.
Ciclocrossul este unul dintre cele mai grele forme competiţionale atât pentru bicicletă cât şi pentru om. O provocare serioasă pentru ciclist şi pentru că necesită un stil diferit de pregătire faţă de restul ramurilor ciclismului. În anii 90 a intrat în penumbră însă azi îşi retrăieşte momentele de glorie şi datorită noilor biciclete performante de cross. Echipată cu ghidon de cursieră, construită pe un cadru ultra uşor poate fi luat pe umăr cu uşurinţă pe zonele de alergat. Bicicletele cross sunt o bază bună de pornire pentru ciclismul de iarnă iar variantele din 2011 sunt echipate cu frâne disc.

 

 

101021 cc c team
 Merida Cyclocross Carbon Team 

101021 cc c 907
 Merida Cyclocross Carbon 907 

101021 cc 4d
 Merida Cyclocross 4D 

101021 cc 3d
 Merida Cyclocross 3D 

 

http://www.merida-bikes.com/en_int/cms/35/cyclo-cross

http://bikefun.hu/bicycle_search/type/Cyclo-Cross

 

 Să trecem la detalii pentru: 

CYCLO CROSS Carbon - Ţelul urmărit::

  • Frânare în faţă fără vibraţii
  • Ghidabilitate ridicată, reducerea posibilităţii de alunecare în şanţul unei alte roţi sau pe sol moale 
  • Poziţie optimă pentru căratul bicicletei pe umăr (detalii mai jos)
  • Traseele cablurilor stabilite în aşa fel încât să nu deranjeze în timpul competiţiei şi ca întreţinerea să fie uşoară
  • Partea din spate a bicicletei are formă ergonomică datorită furcilor spate FlexStey, a tubului şei cu diametru variabil (porneşte de la 38mm şi ajunge la 31,8 în partea de sus), tija şeii are 27,2 mm.
  • Butuc pedalier BB30 pentru o rigiditate ultra ridicată.

 

Mulţi ciclişti suferă de binecunoscutele vibraţii din timpul frânării. Pentru a preântâmpina această manifestare neplăcută, tubul frontal a bicicletelor Cyclocross este întărit extra între urechea suport bowden şi consola frânei – gâtul furcii ajunge până la un diametru de 1,5 ţoli cu o structură de carbon optimizată. În acelaşi timp, partea între frână şi locaşul roţii are o elasticitate maximă pentru o atenuare optimă.

Pentru a uşura viaţa concurenţilor în momentele în care bicicleta trebuie luată pe spate, suprafaţa şi forma tubului superior este special concepută: nu are protuberanţe şi are o uşoară curbură. Cel mai interesant aspect este canalul de bowden care se situează sub tubul superior şi măreşte sentimentul de confort când bicicleta este ridicată pe umăr.

 Canalul de bowden se demontează uşor pentru operaţii service. Suprafaţa din cauciuc siliconic înlesneşte manipularea bicicletei în timpul competiţiilor.

 

Hotărârea UCI (Uniunea Internaţională Ciclistă) referitor la utilizabilitatea frânelor disc la competiţiile cyclocross a venit mult prea târziu (iulie2010) ca să mai putem modifica paleta noastră pentru 2011 însă pentru 2012 vom avea versiunea cu frână disc şi pentru acest segment chiar dacă pentru asta va trebui reproiectată întreaga parte din spate a bicicletei (butuc 135mm...) şi desigur, efectuate şirurile de teste mecanice.

 

 Modele 

Echipare CYCLOCROSS la alegere: 

 

SRAM Force cu set de roţi cu baieuri (CYCLOCROSS CARBON TEAM)

Ultegra/FSA cu set de roţi cu jantă (CYCLOCROSS CARBON 907)

Deasemenea se găseşte şi ca set cadru. Disponibil începând din mijlocul lui septembrie.