Premiera la aniversarea de 100 de ani a Turului Frantei – Merida intra in joc!

Sincronizarea nu putea fi mai buna. Merida participa la Turul Frantei exact cand marele Tur implineste varsta de 100 de editii. Timp de 21 de etape si pentru o distanta de 3.400 km echipa Lampre-Merida va concura sub indrumarile capitanului de echipa Damiano Cunego. In afara de confortabila si „buna-la-toate” Merida Scultura SL, pro riderii vor folosi pentru etapele care ofera ocazii pentru atacuri modelul Merida Reacto Evo, iar pentru etapele de contratimp baietii vor folosi Warp TT, modelul cel mai rapid de bicicleta din arsenalul Merida. 
 
Prima etapa a Turului, lunga de 213 km, a dispus de un final incredibil. In afara de un sprint nebunesc si un accident in masa care a avut loc cu cativa kilometri inainte de final, un autocar a ramas blocat sub poarta de finis a etapei intai. Pentru Lampre-Merida totul s-a intamplat pe ultimii 10 kilometri. Datorita autocarului blocat organizatorii au fost nevoiti sa mute finisul cu 3 km mai devreme fortand astfel schimbarea strategiei echipei. Dar, intrucat autocarul a fost eliberat pana la urma, organizatorii au dus finisul inapoi unde a fost planificat initial dand din nou batai de cap managerilor de echipa. 
 
03 maxresdefault2.jpg
 
Se intampla si la case mai mari...
 
In plus accidentul avut loc cu 5 km inainte de finis a facut ca nu mai mult de 50 de ciclisti sa fie in masura sa se lupte pentru victorie. Damiano Cunego a fost singurul ciclist al echipei Lampre-Merida care a reusit sa ramana in grupul fruntas terminand pe locul 32. Din pacate Ferrari nu a putut evita sa nu fie implicat in accidentul in masa de mai devreme. Pe bicicleta sa Merida Reacto Evo el a dispus de o evadare incredibila insa a fost lovit din spate de un alt ciclist. Din fericire italianul de la Lampre-Merida nu s-a ales cu leziuni.
 
01 Cunego.jpg
 
Damiano Cunego pregatindu-se pentru Turul Frantei. Foto: Christophe Ena/AP
 
In etapa a doua, lunga de 156 km, Lampre-Merida a fost protagonista pe partea finala a cursei. Echipa a abordat foarte bine ultima catarare a zilei pozitionata cu 12 km inainte de finis. Pe finalul coborarii Mori a fost in masura sa se alature atacului format din 5 ciclisti: Chavanel, Flecha, Izaguirre, Fuglsang si Bakelandts. Actiunea a fost periculoasa pentru grup intrucat nu se putea reactiona instantaneu. Cu toate astea atacul a fost neutralizat pe ultimii kilometri. Doar Bakelandts a rezistat care a si castigat. Cimolai, de la Lampre-Merida, s-a luptat pentru pozitia a doua obtinand la final locul 4. 
 
02 Davide Cimolai.jpg
 
Davide Cimolai (Lampre - Merida) - Foto: © Bettini / cyclingnews.com
 
„Imediat dupa finis am fost cam suparat pentru ca stiam ca am ratat o sansa importanta de la obtinerea unui rezultat de top in Turul Frantei”, a delarat Cimolai Davide. „Este prima mea participare al Marea Bucla si am inteles imediat cat de solicitanta este aceasta cursa. Asa ca pana la urma ar trebui sa fiu multumit cu locul 4. Sper sa mai am si alte ocazii pentru restul Turului.”
 
Mori Manuele este si el la prima sa participare la Tur terminand in etapa a 2a le locul 60. Insa in familia sa Turul Frantei se pare ca este o traditie. Tatal sau, Primo Mori, a dispus de o victorie de etapa in 1970, iar fratele sau, Massimiliano, a participat de asemenea la circuit purtand tricoul Lampre.