Opţiuni pentru transportul copilului pe bicicletă – Bellelli şi Thule

Pe măsură ce ciclismul se dezvoltă în România apar şi produse noi care vin în ajutorul celor care doresc să petreacă pe bicicletă mai mult timp alături de cei dragi. Produsele respective nu sunt însă noi ca invenţie ele existând pe piaţa din Vest de zeci de ani. Însă abia recent, în ultimii 5-8 ani, au început să fie şi la noi din ce în ce mai folosite. Este vorba despre scaunele de bicicleta pentru transportul copiilor. Acestea sunt de câteva tipuri bine definite, iar diferenţele dintre ele sunt destul de semnificative.

Astăzi vorbim despre cele care se instalează pe ţeava seat-tube a bicicletei, ţeava în care intră şaua. Bellelli este una din mărcile cu tradiţie în acest domeniu în timp ce Thule, deşi foarte cunoscut în lumea accesoriilor auto pentru activităţile sportive, este un nou-venit pe acest segment. Asta însă nu înseamnă că produsul lor nu este competitiv.

thule & bellelli.jpg

În acest articol vorbim despre Bellelli Tiger Relax şi Thule RideAlong două produse similare, dar cu specificaţii diferite şi preţuri diferite. Am avut ocazia să lucrăm cu Dan Mazilu, redactor la Freerider.ro, care a folosit în paralel cele două scaune pentru o perioada de timp. Utilizarea nu a fost făcută în ideea realizării unui test comparativ între cele două ci mai mult pentru a vedea cu care se înţelege mai bine.

Bellelli Tiger Relax este produsul mai ieftin. La 457 lei vei primi un scaun care oferă o mulţime de reglaje potrivite pentru confortul copilului tău. În primul rând trebuie să scoatem în evidenţă opţiunea de rabatare a spătarului. Puţine astfel de scaune oferă această opţiune. Este şi motivul pentru care copilul stă tot timpul cu capul foarte aproape de spatele părintelui. Acest lucru nu este doar periculos pentru securitatea sa ci îi şi limitează substanţial câmpul vizual. Practic copilul nu mai vede nimic altceva decât spatele adultului.

bellelli 11.JPG

Bellelli Tiger Relax dispune de această opţiune. În poziţia rabatat capul copilului se află la o distanţă de aproximativ 15 cm de spatele adultului în timp ce în poziţia drept capul este la 12 cm. Alte reglaje scaunului includ spătarul reglabil pe verticală. Acesta dispune şi de o deschizătură specială în care poate intra casca celui mic atunci când doarme şi are capul lăsat pe spate. Un alt avantaj al lui Bellelli Tiger este şi centura de siguranţă în 5 puncte. Acesta reprezintă un avantaj semnificativ întrucât majoritatea celorlalte scaune de pe piaţă dispun de centură de siguranţă simplă în doar 3 puncte.

bellelli 03.JPG

Se vede aici distanta mica dintre roata si scaun

La dezavantaje putem considera distanţa mică dintre roata bicicletei şi scaun, doar 2 cm în cazul bicicletei pe care a fost instalat, cu un copil de 14 kg aşezat. Acesta este motivul pentru care trebuie acordată o atenţie deosebită când cumpăraţi un astfel de scaun. În funcţie de bicicletă se poate instala sau nu. Scaunul poate fi folosit până la o greutate maximă a copilului de 22 km. Greutatea scaunului Bellelli Tiger Relax în sine este de 5,28 kg, cu 660 gr mai mult faţă de Thule despre care vorbim în continuare.

bellelli 04.JPG

Sistemul de rabatare a intregului scaun se face de la acest maner

bellelli 05.JPG

De la acest maner portocaliu se regleaza inaltimea spatarului

bellelli 08.JPG

Suportul pentru picioare se poate regla pe verticala

De partea cealaltă Thule RideAlong este puţin mai uşor, are doar 4,62 kg. Acesta oferă câtave avantaje faţă de Bellelli Tiger însă este mai scump, preţul fiind de 629 lei. În primul rând încărcat fiind cu un copil de 14 kg distanţa dintre roata bicicletei şi scaun este de 6 cm, semnificativ mai mare faţă de Bellelli şi suficient cât să poţi merge şi pe drumuri forestiere fără ca scaunul să atingă roata la denivelările mai mari. Greutatea maximă admisă pentru copil este tot de 22 kg ca şi la Bellelli.

thule & bellelli 2.jpg

Apoi reglajul principal, acela de rabatare a spătarului, este mult mai pronunţat aici. În poziţia de rabatare maximă capul copilului se află la 23 cm faţă de spatele adultului oferindui acestuia o privelişte largă în stânga şi dreapta. În poziţia drept capul se afla la 17cm. În plus Thule RideAlong se mai poate regla şi pe orizontală, faţă-spate, însă nu vad de ce ai dori să limitezi câmpul vizual al copilului plasându-l mai aproape de spatele tău. Nu în ultimul rând scaunul dispune şi de cheie cu care îl poţi încuia pe cadru pentru a te asigura că nu este furat cât laşi copilul la grădiniţă.

thule 06.JPG

Se vede aici distanta mai mare dintre roata si scaun cat si maneta albastra pentru reglaj fata-spate

La capitolul minusuri am putea vorbi despre centura de siguranţă care este doar în 3 puncte, la fel ca la majoritatea scaunelor de pe piaţă. Nu este un dezavantaj mare însă în comparaţie cu prinderea în 5 puncte de la Bellelli poate fi considerat totuşi un minus.

thule 07.JPG

La Thule RideAlong se poate regla inclusiv inaltimea centurii de siguranta

Ambele scaune dispun de reglajul suporţilor pentru picioare. În cazul în care copilul este mai mic de înălţime suporţii pot fi ridicaţi pentru ca picioarele să poată sta confortabil la orizontală.

thule 09.JPG

De la maneta albastra se regleaza unghiul de rabatare al scaunului

La final alegerea este a Dvs. însă mulţi vor ţine cont şi de estetică. Dacă Bellelli Tiger Relax are un design mai cald şi poate mai pe placul copiilor, Thule RideAlong este mai sobru şi probabil în ton cu stilul clasic scandinav.

thule 10.JPG

Thule RideAlong poate fi incuiat pentru mai multa siguranta