ONE-TWENTY, RIDE DISC și WARP TRI în vârful paletei MERIDA pentru anul viitor
După mișcarea de reînnoire a paletei pentru 2014, Merida pentru 2015 s-a concentrat pe detalii. Desigur, au apărut și două modele noi: ONE-TWENTY maraton-fully și RIDE DISC, cursiera carbon cu frână disc care este și prima bicicletă a firmei pentru șosea echipată cu frână disc. În sectorul triatlon avem noul WARP TRI bazat pe modelul WARP TT, cursiera contratimp a Lampre-Merida Team.
Noul fully 27.5" ONE-TWENTY ne duce cu gândul la o continuare a unui model anterior dar de fapt această nouă bicicletă MTB marathon/tură cu o cursă a suspensiei de 120mm este o creație total nouă. ,,La noua generație ONE-TWENTY totul a fost reproiectat până la ultimul șurub” – explică șeful proiectării de la Merida, Juergen Falke. ,,Această bicicletă nu este varianta cu roti de 27.5" a modelului anterior ci este un proiect în totalitate nou. Sistemul de suspensie este cu un singur punct principal de articulație la care se adaugă ,,telescopul flotant”. Acest concept conferă o sensibilitate și o adaptabilitate mare. Versatilitate, funcționare fără defecte, suspensie eficientă, manevrabilitate precisă și sigură – noul ONE TWENTY poate că este cea mai universală bicicletă din oferta noastră” – adaugă Jürgen Falke.
Nu doar suspensia sensibilă, independența sa față de forțele de pedalare sau comportamentul excelent în timpul frânării face din ONE-TWENTY o adevărată inovație: noutățile tehnice dezvoltate de către companie ca de exemplu „Double Stop”, „Down Tube Exit” și „Guided Remote” deschid o poartă largă către viitor. „Double Stop” și „Down Tube Exit” se referă la rezolvarea pozării bowdenelor în interior fără a prezenta aspectele negative obișnuite iar pentru service permit un acces ușor la cabluri. ,,Guided Remote” se referă la cablul de comandă a telescopului spate care are un unghi de inserție optim pentru a putea lucra în orice poziție și nu intră în contact cu cadrul.
Ce noutăți mai oferă noul ONE-TWENTY? Ax de 12 mm „E-Thru” la roata din spate, tija ghidonului de 70mm (face excepție mărimea S unde este de 60mm), ghidon de lungime potrivită și un unghi de 68 grade pentru tubul frontal. Aceste ultime caracteristici conferă un comportament excelent la coborâri iar cățărările sunt ajutate de unghiul de 74,5 grade a tijei de șa. În primul an sunt disponibile șase modele din aluminiu.
Fără să intrăm în detaliu în analiza întregii palate, în special cei din off-road și iubitorii coborârilor vor profita de pe urma dezvoltărilor pentru anul viitor. Modelul all mountain fully ONE-Forty puternic modificat cu o cursă a suspensiei de 145 mm vine cu o furcă de lanț mai scurtă cu 4mm, are o agilitate mai mare și un spațiu pentru noroi mărit. În cazul anvelopelor de 2.35" Schwalbe Hans Dampf spațiul pentru noroi este de 8 mm. Modelul fully ONE-SIXTY cu cursa de 160 mm deasemenea are îmbunătățiri: furca de lanț este mui lungă cu 5 mm iar setul de roti de 27.5" la acest enduro oferă un plus de randament la coborâri. Ca și la ONE-TWENTY și la aceste biciclete ne putem întâlni cu tehnologiile „Double Stop” și „Down Tube Exit” care se referă la pozarea în interoirul cadrului a cablurilor.
Desigur nici fanii bicicletelor hardtail nu rămân fără noutăți pentru 2015: mult apreciatul BIG.NINE cu roți de 29” va fi disponibil cu diferite variante de cadru din aluminiu realizate cu tehnologia TFS („Techno Forming System”) la care se utilizează tuburi noi și o geometrie regândită care are ca rezultat o ,,agresivitate” mai mică față de modelele din carbon și toate astea la un preț modic..
O altă noutate în afară de geometrii și suspensii este că începând cu anul 2015 pentru variantele de carbon după numele bicicletei apare și un număr format din patru cifre care indică nivelul de echipare, ca de exemplu: RIDE 7000, RIDE 5000. La variantele din aluminiu acest număr este format din trei cifre, ca de exemplu: RIDE 500, RIDE 400, etc. La MTB-uri și mărimea roții se va putea afla din denumire. Dacă vedem un 9 în denumirea bicicletei atunci vom putea ști că este echipat cu roți de 29", numărul 7 se referă la roți de 27.5" iar numărul 6 este indiciul că avem o roată tradițională de 26". Din denumirea de NINETY-NINE 9. 7000 se poate concluziona că avem de-a face cu un carbon echipat cu roți de 20”.
Sursa: comunicat de presă Merida 2015