Ninety-Six – Fully

Össztelósok 96 2

Merida Ninety Six: Technologia de vârf

Chiar înainte de a fi fost lansat oficial şi ca presa de specialitate să fi avut aces la ea, noi am câştigat argintul cu ajutorul Ninety-Six în campionatul european. De atunci această bicicletă câştigă premiu după premiu. Acest fully a reuşit să combine cel mai bun material cu tehnologia cea mai avansată. Anul trecut Merida nu numai că a reuşit să intre în „Liga campionilor” producătorilor de cadre de carbon, ci chiar în topul acestei liste.
Mountain Bike magazin în numărul din 2008/06 a făcut descrierea cea mai potrivită: de la apariţia sa Merida Ninety-Six domină detaşat categoria superioară de fully. Este incredibil de agilă, ultrauşoară şi poate fi accelerat rapid – este câştigătorul testului!
Dar, atenţie! Varianta Ninety-Six din 2010 are câteva înbunătăţiri faţă de variantele din anii precedenţi.


Össztelósok 96 1
Rigiditatea la superlativ: zona angrenajului pedalier realizat conform normei BB30 (are cel mai bun index SGi in testele revistei germane MountainBIKE magazin) ceace asigură o pedalare cu randament ridicat. În conformitate cu nivelul tehnologic de azi, randament mai ridicat la pedalare decât acesta,nu se poate atinge.
 
 Regele carbon 
Succesul total a Ninety-Six se datorează materialului utilizat care are un raport STW (rigiditate/greutate) deosebit de bun. Suntem in fericita situaţie că putem lucra cu cel mai bun material existent: textura  HM/UHM/IM combinăm cu tehnologia nano-matrix.
 
 High-tech la maxim 
De regulă un cadru este supus la cele mai mari forţe în jurul angrenajului pedalier şi a tubului frontal. Pentru a avea rezistenţa cea mai mare,cele două elemente constitutive principale a cadrulului Ninety Six sunt realizate dintr-o singură bucată. În punctele concentratoare de forţă am adăugat în interior elemente de întărire: aceasta este tehnologia Structural Element Monocouque. În funcţie de solicitare, am folosit şi tehnica „tub la tub”, ca de exemplu la întâlnirea tijei şa la tubul şa pentru a se putea folosi cat mai puţin material şi aşa se caştigă gramaj preţios.
 
 Ranforsări invizibile 
Rezistenţa tubului superior şi a celui inferior este inbunătăţită cu ajutorul unor plăci de ranforsare interioare. Ca urmare rezistenţa generală a bicicletei este una excepţională. Elementele de ranforsare mai sunt destinate şi pentru a amortiza şocurile care vin dinspre telescopul faţă şi spate.
 
 Cum a devenit aşa de uşoară?
Pe lângă marile inovaţii, am lucrat şi la detaliu reuşind să micşorăm greutatea multor piese mici: full-karbon rocker link a devenit cu 36 grame mai uşoară, sistemul de montare a frânei disc este post-mount (100% carbon), discul de 160mm nu necesită adaptor, fixare cu un sistem cu lift pentru schimbătorul faţa în locul tradiţionalei metode cu colier, colier de carbon (10g) pentru tija şa, tijă şa cu 15mm în tubul şa: 165g (27.2/350 mm), compatibilă cu şeile cu şină de carbon.
 
 Fără rabat de la siguranţă 
Dacă am fi vrut să micşorăm greutatea cu orice preţ, puteam elimina şi elementul de legătură între cele două furci superioare, dar nu, am considerat că din punctul de vedere al siguranţei, elementul să rămână, astfel crescând nu doar siguranţa dar şi rigiditatea părţii din spate a bicicletei.
 
 Inovaţii 2010 
Telescopul spate cu care a fost echipată bicicleta (DT XR) l-am înlocuit cu un DT Swiss M210 care a fost proiectat special pentru Ninety-Six. Rezultatul: utilizare simplă, un control mai strict asupra suspensiei, un coeficient SAG mai bun şi se poate utiliza întregul traseu al telescopului. 
În dezvoltarea sistemului de suspensie spate ajutorul lui Ralph Naef a fost hotărâtor. Starul MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM este un compătimit al sistemelor fully şi unul dintre părinţii spirituali a NINETY-SIX.     
O altă noutate este că Ninety-Six poate fi comandat şi cu sistem pedalier norma BB30, ceace în opinia lui Ralph Naef este mai rigid decât sistemul tradiţional, sau se poate opta şi pentru sistemul BSA de 73 mm (care este cu 30 grame mai uşoră decât sistemul BB30).