Merida Ride Disc 5000 - bicicleta de anduranţă pe care probabil nu ai luat-o în calcul

Aceasta este noua Merida Ride Disc 5000, iar la preţul de 9.890 lei este o bicicletă care stă pe aceeaşi treaptă cu celelalte biciclete de şosea de anduranţă ale producătorului Taiwanez. Este o bicicleta care îmbină armonios multe din specificaţiile bicicletelor recente pentru pietriş, fiind în acelaşi timp foarte optimizată pentru rulajul pe asfalt.

Merida Ride Disc 5000 2016 01 foto bikeradar.jpg

Faţă de modelul anului trecut cadrul din carbon nu este modificat. Aşadar caracteristicile de anduranţă s-au păstrat. Celelalte specificaţii care ies în evidenţă sunt triunghiul faţă destul de lung, ţeava head tube înaltă şi un spate destul de compact.

Merida Ride Disc 5000 2016 08 foto bikeradar.jpg

Comparată spre exemplu cu BMC Granfondo Disc, o bicicletă de referinţă în această categorie, observam că dispun de acelaşi spate de 412 mm în timp ce la Merida avem un reach mai mare în faţă. Unghiurile tijei de şa şi ale ţevii head tube diferă puţin între cele două biciclete însă per ansamblu rezultă că Merida dispune de un ampatament mai mic. Pe cadrul din carbon al Meridei 5000 este instalată o furcă din carbon cu prindere 15mm thru-axle pentru roată. Un detaliu folositor la această bicicletă este montantul pentru aripi pe care îl regăsim în puntea spate care rigidizează ţevile seat tube.

Merida Ride Disc 5000 2016 11 foto bikeradar.jpg

Cadrul şi furca dispun în construcţia lor de Bio-Fiber Damping Compound un material care oferă o absorbţie mai mare a vibraţiilor. Acest compus este folosit în locuri cheie de-a lungul cadrului cum ar fi în ţevile seat si chain stay şi picioarele furcii. Pentru confort suplimentar la această bicicletă se foloseşte şi o tijă de şa cu diametru mic de 27,2 mm. Toate cablurile şi conductele hidraulice sunt la interiorul cadrului şi inclusiv în furcă în cazul conductei frânei faţă.

Pentru 2016 Merida Ride 5000 Disc dispune de noile manete shift/brake RS505 de la Shimano. Aceste componente oferă 11 viteze cu schimbare mecanică şi frânare hidraulică. Preţul lor este cel mai convenabil din ziua de azi, Shimano RS505 fiind ele însele o ştire mare la această oră.

Merida Ride Disc 5000 2016 06 foto bikeradar.jpg

În loc să folosească noul standard lansat de Shimano cu etriere cu instalare flat-mount, Merida foloseşte generaţia anterioară RS785. Nu este o problemă mai ales pentru că etrierul spate este frumos integrat între ţevile seat stay şi chain stay. De asemenea Merida foloseşte discuri de 160mm împrumutate de la gama de munte Shimano însă nici asta nu este o problemă. Dimpotrivă alegerea este chiar foarte bună.

Transmisia compactă a bicicletei este asigurată de două schimbătoare Ultegra la care se adaugă angrenajul RS500. În plus faţă de frânarea hidraulică, pentru 2016 bicicleta dispune de un upgrade şi la roţi. Se trece de la roţile Merida la Fulcrum modelul Racing Sport Disc. Jantele vin cu anvelope Maxxis Detonator de 25mm însă mulţumită degajării suficiente a cadrului se pot instala roţi de până la 28mm dacă instalezi şi aripile. Fără aripi se pot instala anvelope chiar si mai mari.

Merida Ride Disc 5000 2016 12 foto bikeradar.jpg

Dacă instalezi anvelope mai mari deja plasezi această bicicletă în categoria „adventure road” care implică şi ceva pietriş şi forestiere. Chiar dacă geometria noii Ride 5000 nu este la fel de relaxată ca la GT Grade sau ampatamentul nu este la fel de lung ca la Norco Search totuşi prinderile thru-axle, frânele hidraulice şi spaţiul mare pentru anvelope fac din noua Ride un candidat foarte bun pentru această nouă categorie de biciclete.

Merida este o companie mult mai mare decât ar crede unii, iar asta se reflectă în calitatea pe care o găseşti de-a lungul bicicletei. Noua Merida Ride 5000 cântăreşte doar 8,85 kg, o greutate cât se poate de competitivă la acest nivel de preţ.

 

Articol publicat in original pe bikeradar.com

 

Alături de Ride Disc 5000 există şi modele mai accesibile cu echipări mai modeste, dar la fel de performante. Spre exemplu Merida Ride Disc 3000 are un preţ de 7.790 lei cadrul şi furca fiind şi aici complet din carbon în timp ce echipare este Tiagra cu frânare mecanică pe disc Tektro Spyre.

MERIDA RIDE DISC 3000 2016.JPG

Merida Ride Disc 300 este o altă opţiune şi mai accesibilă din punct de vedere al preţului. La doar 5.190 lei primeşti o bicicletă de şosea cu cadru din aluminiu şi furcă din carbon cu aceeaşi transmisie de calitate Tiagra şi frânare pe disc Tektro. De reţinut este faptul că în toate cazurile şi nivelurile de preţ bicicleta poate fi uşor transformată într-una de aventură care poate aborda cu uşurinţă şi drumuri neasfaltate.

MERIDA RIDE DISC 300 2015.JPG