Merida lansează noile eOne-Sixty și eOne-Forty Limited Edition, din aluminiu

Odată cu lansarea noilor mtb-uri electrice cu cadru complet din aluminiu Merida eOne-Sixty și eOne-Forty Limited Edition, gama 2020 de biciclete full suspension este completă, oferind cicliștilor multe opțiuni în privința materialelor cadrului și bugetelor. În total există acum cinci variante eOne-Sixty pentru enduro și cinci eOne-Forty pentru trail, toate cu baterie internă.

Avantajul principal al noilor biciclete cu cadru din aluminiu este binenteles prețul. Varianta anterioară cu cadru din carbon era excelentă însă în același timp acestea cereau și alocarea unui buget mai mare. Cu toatea acestea, deși noile biciclete sunt din aluminiu, păstrează majoritatea specificațiilor care au făcut modelele din carbon să fie atât de performante. Acumulatorul este complet integrat în cadru, axul spate dispune de hexagonala de 4mm cu care poți detașa ușor bateria și pe care o poți folosi și la alte șuruburi de pe biciclete.

merida eone-forty limited adition aluminiu 01_resize.jpg

Noile biciclete vin în continuare echipate cu mini-aripile față-spate care sunt utile nu doar la protejarea riderului de noroi ci și la protejarea cadrului, a tijei de șa telescopice și a suspensiilor.

La fel ca la modelele din carbon, cablurile și conductele hidraulice sunt ghidate prin interiorul cadrului nu doar pentru a le proteja ci și pentru a oferi bicicletei o estetică frumoasă. În interiorul triunghiului cadrului încape un bidon de apă de 750 ml cu excepția măsurii S la eOne-Forty și XS și S la eOne-Sixty. Bicicletele sunt disponibile în cinci mărimi de cadru, pentru ca toată lumea să-și găsească măsura potrivită: S, M, L, XL, XXL la eOne-Forty si XS, S, M, L, XL la eOne-Sixty.

merida eone-forty limited adition aluminiu 02.jpg

La roți s-a folosit standardul Boost pentru a mări rigiditatea lor, dar și pentru a obține mai mult spațiu dacă vrei să instalezi anvelope cu balon mai mare. Modelul eOne-Forty Limited Edition este echipat cu cockpit-ul Expert eTR care oferă ghidaj intern prin ghidon și pipă, pentru cablurile sistemului transmisiei electronice.

Similar cu modelele din carbon, versiunea din aluminiu va avea roată 29er în față și 27.5 în spate. Acest lucru s-a dovedit că oferă bicicletei în partea din față performanță mai bună de a trece peste obstacole și tracțiune mai bună și agilitate în spate. Cât privește propulsia, ambele biciclete sunt asistate de motoarele electrice Shimano E8000, foarte fiabile, alimentate de noua baterie internă Shimano E8035.

merida eone-sixty aluminiu 01.jpg

Una dintre cele mai apreciate specificații întâlnite la modele din carbon, dar și cea mai importantă practic, era geometria bine gândită. Aceasta a fost păstrată și la varianta din aluminiu, făcând din aceste biciclete unele jucăușe, dar stabile.

Merida eOne-Sixty și Merida eOne-Forty Limited Edition sunt echipate cu același cadru însă diferențele dintre cele două biciclete sunt mari. Diferența principală constă în lungimea suspensiei spate, mai scurtă la eOne-Forty unde avem 133 mm, față de 150 cât este la eOne-Sixty. De asemenea, furca mai scurtă cu 140 mm, mărește reach-ul la eOne-Forty în comparție cu eOne-Sixty care are o furcă de 160 mm. Acesta este și motivul pentru care eOne-Forty are alte mărimi de cadru față de eOne-Sixty. Spre exemplu un cadru cu lungimea țevii seat tube de 44 cm este L la eOne-Forty și M la eOne-Sixty. Merida consideră că o bicicletă cu suspensii mai mici trebuie să fie mai agilă și mai jucăușă în comparație cu bicicleta cu suspensii mari. Aici reach-ul are o importanță semnificativă.

merida eone-sixty aluminiu 02.jpg

În comparație cu eOne-Sixty, unghiul tijei de șa la eOne-Forty este cu aproape un grad mai „abrupt”, partea din față fiind mai joasă datorită furcii mai scurte, dar și țevii head tube mai scurtă. Acest lucru face ca bicicleta să devină mai grea în față oferind modelului eOne-Forty capabilități mai bune la urcare. De asemenea mulțumită furcii mai scurte, unghiul furcii este cu aproape un grad mai abrupt, fapt care face ca bicicleta să fie mai stabilă la viteze mici. Și acest lucru este unul pozitiv pe urcări.

O altă mare diferență la eOne-Forty în comparație cu eOne-Sixty este înălțimea de încălecare, care la eOne-Forty este mai mică. Motivul se regăsește în cursa mai mică a suspensiilor, head tube poziționat mai jos și înălțime mai mică a rulmentului pedalier. Pentru începători această înălțime de încălecare mai mică este un real avantaj, întrucât le oferă încredere și te protejează în cazul unei descălecări accidentale. De asemenea, pentru cicliștii mai scunzi, eOne-Forty este perfectă întrucât nu sunt multe mărci pe piață care oferă o asemenea înălțime de încălecare mică.

Nu în ultimul rând nu trebuie uitat că toate bicicletele electrice Merida eOne-Sixty și eOne-Forty Limited Edition, împreună cu toate componentele lor au fost testate la o greutate a ciclistului de 140 kg, fiind astfel sigur că nu vei păți nimic pe traseu chiar dacă împingi la maxim limitele bicicletei.