biofiber.jpg BIO FIBER DAMPING COMPOUND
Fibrele elastice adăugate la structura de carbon oferă un confort aparte pentru MTB-urile hardtail şi pentru cursiere menţinând o rigiditate ridicată.
 
flex.jpg FLEX–STAY
Ţevile seat stay şi chain stay capătă caracteristici dinamice, care îmbunătăţesc simţitor confortul.
 
internal.jpg INTERNAL CABLE
Cablurile de schimbător şi ocazional cel de la frâna spate sunt ghidate prin interiorul cadrului.
 
carbonfork.jpg CARBON FORK
Furcă faţă realizată în întregime din carbon. Contribuie la manevrabilitate şi conferă caracteristici de frânare mai bune.
 
pm.jpg POST MOUNT DISC
Designul adoptat face posibilă fixarea directă a etrierului frânei spate. Se obţine astfel o reglare mai simplă, o construcţie mai uşoară.
 
kmount.jpg K–MOUNT DROPOUT
Suport cu două șuruburi pentru instalarea cricului, chiar dacă este montată deja frâna disc.
 
techno.jpg TFS (TECHNO FORMING SYSTEM)
Cadru fabricat din aluminiu 6061 prin tehnologie de presare.
 
hydro.jpg HFS (HYDRO FORMING SYSTEM)
Ţevile cadrului realizate din aluminiu Prolite 66 prin tehnologia lichidelor sub presiune.
 
12-142.jpg
15-100.jpg
12–142/15–100 THRU AXLE
Ax spate și faţă cu diametru de 12 (15) mm şi lungime de 142 (150) mm. Măreşte rigiditatea şi poziţionează perfect frâna pe disc.
 
nano.jpg NANO MATRIX CARBON
Formulă premium folosită de Merida care mărește rezistenţa cadrului datorită structurii matriciale a componentei de rășină epoxidică în care sunt încastrate nano-componentele.
 
xtaper.jpg X–TAPER HEADTUBE
Tub frontal cu diametru inferior mărit (1.5"). Rezultatul înseamnă o manevrabilitate şi rigiditate mai bună a furcii.
 
internalblock.jpg MERIDA INTERNAL BLOCKSYSTEM
Soluţii mici cu rezultate mari: un colier mic care protejează cadrul de carbon de loviturile accidentale în timpul rotirii excesive al ghidonului.
 
aws.jpg AWS (ANTI WRINKLE SYSTEM)
La fabricarea ţevilor din carbon prin tehnologia monocoque se foloseşte un balon interior din silicon care, la îndepărtarea sa după finalizarea procesului de fabricaţie, lasă o suprafaţă interioară fără denivelări. Astfel, scade greutatea, creşte rezistenţa și rigiditatea cadrului.
 
entry.jpg SMART ENTRY
Coliere speciale care ajută la intrarea și ieșirea din cadru a cablului de frână/schimbător: se previne zgomotul datorită trepidaţiilor și oferă acces ușor pentru întreţinere.
 
racelink.jpg RACE LINK
Mecanism al suspensiei spate optimizat pentru noul Cross Country, care, cu ajutorul unui link din carbon de greutate mică (80 g.), previne balansul sistemului în urma pedalării. Împreună cu telescopul spate conferă o caracteristică optimă (pornire ușoară și reacţie progresivă) la suspensia bicicletei.
 
smooth.jpg SMOOTH–WELDING
O tehnică specială de sudură prin care se tinde către o estetică perfectă a îmbinărilor, fără ca aceasta să afecteze rezistenţa îmbinărilor.
  
Di2.jpg Di2 READY
Posibilitatea instalării în cadru a bateriei pentru schimbătoarele electronice Shimano Di2.
 
61.jpg RACELITE 61
Ţevi ale cadrului bicicletei obţinute din aluminiu 6061 de înaltă calitate.
 
66.jpg PROLITE 66
Ţevi ale cadrului bicicletei care se încadrează în categoria de înaltă performanţă Merida, realizate din aluminiu 6066, subţiate de trei ori.
 
floatlink.jpg FLOAT LINK
În partea de jos shock-ul suspensiei spate este instalat pe un montant mobil (flotant) cu care se deplasează împreună. Se obţine astfel o suspensie mai sensibilă.
 
remote.jpg REMOTE LOCKOUT / LOCKOUT
Cu ajutorul unei manete sau al unui buton instalat pe ghidon se poate bloca/debloca suspensia faţă, respectiv spate. Opţiune de blocare furcă spate/faţă.
 
cspm.jpg C–S POST MOUNT DISC
Poziţionarea etrierului frânei pe disc în interiorului triunghiului spate al cadrului. Protecţie mai bună, putere mai mare la frânare, iar conducta frânei este amplasată mai bine în interiorul cadrului.
 
doublestop.jpg
exit.jpg
DOUBLE STOP / DOWN TUBE EXIT
Soluţie tehnică aplicată cadrului prin care cablurile schimbătoarelor, cât şi cel al telecomenzii suspensiei spate ies din cadru printr-un ghidaj special care le protejează. Mișcarea suspensiei nu influenţează schimbarea perfectă a vitezelor.
 
clamp.jpg INTERNAL CLAMP
Nu doar estetic important, ci și din punct de vedere al construcţiei și al aerodinamicii. Colierul tijei de şa este integrat în cadru.
 
sflex.jpg S–FLEX
Sistem aplicat tijei de şa care mărește confortul de pedalare la cadrele ultra rigide REACTO.
 
naca.jpg NACA FASTBACK PROFILE
Profil de tub folosit la modelele REACTO și WARP TT testat în tunelul aerodinamic şi care dispune de o rigiditate și rezistenţă ridicată.
 
flipflop.jpg FLIP–FLOP HEAD
Soluţie de fixare a șeii la modelele REACTO și WARP TT care permite o poziţie confortabilă, datorită intervalului larg de reglaje.
 
mcockpit.jpg MODULAR HEAD / COCKPIT
Soluţie specială a headsetului la WARP TT, pentru reglarea înălţimii ghidonului: se folosesc distanţiere de 30 și 60 mm. Di2 ready.
 
double.jpg DOUBLE CHAMBER TECHNOLOGY
În cazul tuburilor supuse la presiune mare, se ajunge la o rezistenţă mai mare la îndoire prin integrarea unui perete despărţitor interior, chiar dacă peretele tubului este mai subţire.
 
fflex.jpg F FLEX
Opţiune suplimentară pentru cadrele RIDE. Se obţine aerodinamica modelelor REACTO beneficiind de o reducere a nivelului vibraţiilor din furcă.
 
16.jpg SUPERLITE 16 ALLOY
Totdeauna vor exista noi sisteme, materiale mai ușoare și structuri mai puternice, cine poate ști până unde se poate merge. Însă pentru noi este foarte clar că următoarea treaptă în domeniul supermaterialelor este Superlite 16 alloy, care pentru prima dată este utilizată la triunghiul spate al cadrului bicicletei One-Sixty 2017.
 
disccooler.jpg DISC COOLER
Frâna disc pe cursiere nu este o noutate, însă este o soluţie suficient de nouă pentru a putea fi mult îmbunătăţită. Începând cu acest an Merida a completat frâna disc spate cu un radiator de căldură care elimină căldura excesivă din timpul frânărilor. Se protejează astfel tuburile seat stay de variaţiile bruște de temperatură și implicit dilatările cauzate de aceasta.
 
 
12-148.jpg 12–148 „BOOST” THRU AXLE
O lungime mărită cu 6 mm a axului permite o montare a spiţelor ce oferă o rigiditate mai mare a roţilor. Un ax mai lung și o lăţime mai mare a zonei butucului pedalier permite realizarea unui seat stay mai scurt. Rezultă o bicicletă mai ușoară și mai agilă.
 
fmount.jpg F–MOUNT
„Atunci trebuie să pedalezi, când îţi cade bine” – spune o zicală tibetană (și ce dreptate are!). La bicicletele Merida echipate cu F-Mount se poate monta cu ușurinţă o aripă, atunci când ai o bicicletă care nu are din fabrică. În acest fel, indiferent dacă plouă sau nu, roţile nu te stropesc.
 
cmount.jpg C–MOUNT
Indiferent dacă vorbim despre touring, commuting sau cumpărături, bagajele aferente trebuie să le punem undeva. Montarea portbagajului devine rapidă și ușoară datorită sistemului C-Mount.
 
motobracket.jpg CASTING MOTOR BRACKET
Pentru cele mai multe E-bike-uri integrarea motorului și acumulatorului reprezintă o serioasă problemă de proiectare, însă nu și la Merida! La toate modelele echipate cu sistemul E8000, motorul se montează în noul Casting Motor Bracket, care are un design excelent și conferă extra protecţie.