Merida Cyclo Cross 500 (2015)

Bicicleta bună la toate nu s-a inventat și nici măcar de bicicleta bună la aproape toate nu ne apropiem, dar slavă inventivității franco-belgiene care ne-a lăsat disciplina ciclocrosului la îndemână. E un fel de-a spune, de fapt, căci puțini sunt cei care se încumetă să se arunce în arena CX-ului, însă marele dar al noroioasei ocupații pentru suflarea ciclistă este chiar bicicleta special concepută pentru a suporta abuzurile de rigoare.

2015 C500b

Făcând parte din această categorie, Merida Cyclo Cross 500 se dovedește a fi un veritabil joker care poate interpreta mai multe roluri.

Despre cadru

Înainte să ajungem la miezul problemei privind pretendenta noastră, hai să facem prezentările de rigoare. Merida s-a pus cu burta pe carte acum mai mulți ani și se pare că a ridicat capul de acolo doar ca să-și mai împrospăteze imaginația. Drept urmare, avem în fața noastră un cadru elaborat cu o atenție la detalii aproape obsesiv-compulsivă, dotat și cu garanție pe viață introdusă de marcă recent. Trecem peste „banalele” suduri fără cusur, dar suntem opriți imediat de forma rafinată a țevilor cadrului, a căror profil variază de la rotund la oval, de la aplatizat vertical la aplatizat orizontal, asezonat cu aripioare pe ici și colo, parțial cu scopul reducerii zguduielilor inerente, parțial pentru o geometrie sportivă. Devine clar că gama de ciclocros a celor de la Merida nu există doar ca să bifeze un punct, ci chiar include bunătăți adesea trecute cu vederea precum acest model 500. Cablajul intern servește din plin scopului de a împiedica noroiul să se bage unde nu-i fierbe oala și adaugă un plus la estetică, pe când alte îmbunătățiri, precum sistemul thru-axle pentru roata de față, cu al său adaos de rigiditate, ridică suplimentar punctajul bicicletei la capitolul performanțe. Așa că da, îndrăznesc a spune că avem aici un cadru de aluminiu la care s-a lucrat ceva, ceea ce și vede, dar se și simte din plin.......

Articolul întreg îl puteți citit pe freerider.ro