În culisele noii Merida One-Sixty

Când te gândești la biciclete agresive de concurs, cu suspensii de dimensiuni medii (160 mm), posibil că nu te gândești la Merida în primul rând. De fapt, dacă trăiești în America probabil că nici nu ai auzit de Merida. Însă în ciuda acestui lucru, sigur ai văzut bicicletele Merida în mediul lor natural, pe poteci prin pădure sau pe asfalt dacă vorbim de cursiere. Merida este al 2lea mare producător de biciclete din lume, după Giant și unul din cei mai mari specialiști în aluminiu de pe această planetă.

Recent revista Pinkbike a fost în vizită la centrul de proiectare Merida situat în Stuttgart, Germania, pentru a vedea cum a luat naștere noul mtb Merida One-Sixty gândit pentru concursurile de enduro. Brandul este mult mai cunoscut pentru mtb-urile cross country de concurs, așa că lumea nu avea prea multe așteptări când compania a decis să construiască ceva care să se încadreze la categoria bicicletelor cu suspensii medii. Așa că Merida a fost liberă să facă ce vrea cu acest nou mtb.

p6pb15279086.jpg
foto Matt Wragg - pinkbike.com

Rezultatul? Un monstru cu suspensii de categorie medie care ajunge până la limita maxima a geometriei moderne din ziua de azi. Un design care nu ar arăta deloc deplasat pe orice traseu de nivel EWS.

Noul One-Sixty este cu adevărat nou. Modelul vechi nu era cine știe ce. La vale mergea bine, dar nu și la deal, în special din cauza efectelor “pedal kickback” și „anti-squat”. Așa că de la noua bicicletă s-a dorit să fie cu adevărat bună pentru enduro.

p6pb15278954.jpg
foto Matt Wragg - pinkbike.com

Diferența principală față de vechiul model este renunțarea la VPK - Virtual Pivot Kinematic și introducerea tehnologiei „float” pentru shock-ul spate, ceva recent introdus la Merida la mtb-urile cu suspensii de 120 mm. Noul sistem „float” permite reglaje mult mai fine ale suspensiei.

Noul ansamblu al suspensiei spate face practic trecerea la „single-pivot”, lucru care înseamnă că frânarea va influența mult mai mult performanța suspensiei. Din punct de vedere al participării la concursuri, acest fapt este ceva cu care te poți descurca. Dar să ai o bicicletă care nu merge la fel de bine și la deal, este un dezavantaj mult prea mare. Așadar, noua One-Sixty a reușit să găsească compromisul perfect între performanță la frânare la vale și performanță la pedalare la deal.

p6pb15278986.jpg
foto Matt Wragg - pinkbike.com

Noua suspensie a permis de asemenea, și un design nou al cadrului, care a permis la rândul său, obținerea unui centru de greutate mai jos, prin urmare o bicicletă mai stabilă la viteză sau pe viraje.

Noua suspensie mai vine cu un avantaj, acela al introducerii unei curburi mari la țeava top tube a cadrului. Se obține astfel o înălțime și mai mică de încălecare, foarte utilă la enduro în caz că ai nevoie de descaleci pe nepregătite. Și încă un avantaj al noii suspensii, este că partea din față a triunghiului frontal rămâne liberă, putând astfel instala acolo un bidon de apă de dimensiuni mari, indiferent de ce shock spate pui la bicicletă.

Articolul a fost publicat în original pe Pinkbike.com și poate fi citit în întregime aici.