Electrobike.ro a testat noul mtb electric Merida eOne-Sixty 10K

Trendul electric devine din ce în ce mai popular în vestul Europei. Însă în timp ce în România pasionaţii sunt mai greu cuceriţi de noile biciclete şi aici tendinţa este ascendentă, chiar dacă mai timid. Din acest motiv revista românească de ciclism Electrobike, dedicată segmentului bicicletelor electrice, a fost prezentă în mai 2019 în Spania, când a fost lansat noul model al bicicletei pentru mtb enduro Merida eOne-Sixty 10K.

08.jpg

Modelul este cel de top, iar fabricantul nu a făcut economie la specificaţii premium, lucru pe care şi redactorii de la Freerider.ro l-au observat. În gamă vor exista patru variante ale modelului eOne-Sixty, toate cu cadru din carbon pentru partea din spate. Motivul principal este că acum, întrucât avem o baterie integrată în cadru, aluminiul nu mai putea oferi rigiditatea necesară.

05.jpg

„Pe traseu bicicleta se comportă excelent”, spun redactorii în recenzia publicată pe site. „Cel mai important de menţionat este că pe coborâri nu-ţi dai seama că ai sub tine o electrică de peste 20 kg. La început o vei simţi mai greoaie, dar asta doar până te obişnueişti puţin şi înveţi să profiţi de avantajele date de motor. Faptul că este mai grea e în realitate un avantaj pentru că bicicleta stă mai bine la vale pe traseu, pe zonele tehnice cu rădăcini sau stâncă. Inclusiv la viteză, se înfige foarte bine pe viraje”.

02.jpg

Însă dacă la vale se comportă de nota 10, la urcare surpriza este şi mai mare. „Urcările sunt de vis, evident”, adaugă redactorii. „Faci un traseu de enduro probabil în jumătate din timp dacă acesta include şi plat sau urcare mai multă. Alegi modul preferat de asistenţă electrică şi urci de nu-ţi vine să crezi, chiar şi cele mai abrupte rampe. Eu am folosit majoritatea timpului doar nivelul „Trail” şi a fost suficient”, menţionează la final Dan Mazilu care a ralizat testul.

Recenzia a fost publicată în original pe Electrobike.ro şi poate fi citită în întregime aici.