Detaliile bicicletei Merida One-Twenty modificată folosită la ABSA Cape Epic 2019

Cunoscută drept cea mai grea cursă mtb pe etape din lume, maratonul ABSA Cape Epic tocmai s-a încheiat weekendul trecut. Desfășurat în Africa de Sud, evenimentul atrage la start pe cei mai rapizi cicliști de XCO și XCM din lume, care concurează în echipe de doi.

Anul acesta echipa oficială Merida Factory Team Racing, formată pentru a 3a oară consecutiv din José Antonio Hermida si Joaquim ‘Purito’ Rodríguez, a obținut locul întâi la categoria Masters si pe 26 la General.

cape epic 2019 (1).jpg

Datorită lungimii mari a etapelor și a condițiilor severe de concurs, în general căldură mare și foarte mult praf, este cunoscut faptul că echipele aleg în general altă echipare a bicicletelor decât cea pe care ai găsi-o în magazin. Robustețea și confortul sunt principalele atribute căutate.

Pentru 2019 Merida Factory Team Racing a ales să concureze cu altă bicicletă decât cea pe care o folosea în mod normal mai precis Merida Ninety-Six, mtb-ul de cross country cu suspensii scurte. În schimb Jose și Purito au ales să pedaleze pe modelul cu suspensii mai mari, bicicleta de trail Merida One-Twenty.

cape epic 2019 (2).jpg

De ce?

Jose Hermida spune că este destul de convins de faptul că One-Twenty este bicicleta viitorului. Greutatea bicicletei este asemănătoare cu a uneia cu suspensii de 100 mm. Însă stabilitatea și siguranța pe care o ai pe această One-Twenty sunt mult superioare.

cape epic 2019 (3).jpg

Însă Merida a lansat în cursa de la Cape Epic un One-Twenty modificat, pentru a se potrivi mai bine condițiilor locale ale traseului. Cea mai importantă constă în modificarea suspensiei spate care a fost scăzută de la 120 mm la 100. Pentru față suspensia a fost lăsată la 120mm.

Articolul a fost publicat în original pe Singletrackworld.com și poate fi citit în original aici. Tot aici vei afla și celelalte modificări aduse cât și greutatea totală a bicicletei.