Bicicleta si maşina: test ADAC suport biciclete




Un suport pentru transportarea bicicletelor cu maşina, utilizabil uşor şi să prezinte siguranţă este greu de găsit. Dintre cele 14 modele testate de ADAC niciuna nu a îndeplinit condiţiile pentru a primi calificativul „foarte recomandat” , însă toate s-au dovedit a fi mai bune decât să ajungă în categoria „nerecomandat”.  Detalii.



Unde să fie montat suportul: pe capotă sau în spatele maşinii? Aceasta este principala întrebare la care trebuie să răspundem dacă dorim să transportăm biciclete până la baza de pornire a excursiei şi din cauza bagajelor nu mai avem loc în interiorul vehicolului. În favoarea soluţiei pe capotă este preţul acestei variante, însă marele dezavantaj este modalitatea greoaie de a ridica bicicletele în poziţia de transport. Sistemele din spatele maşinii în mare parte sunt mai scumpe şi pentru a putea fixa într-un mod sigur, avem nevoie de prezenţa cârligului de tracţiune. Există şi variante care se fixează exclusiv pe uşa portbagajului, însă acestea sunt disponibile doar pentu anumite mărci de maşini.

Din start trebuie să înţelegem că maşinile nu au fost optimizate pentru transportul bicicletelor, cu excepţia furgonetelor care unele au inclusiv garaj de biciclete. Suportul de biciclete care se montează pe autovehicol este o soluţie populară, însă inplică compromisuri.



Suporturile de capotă sunt în general mai ieftine, însă presupune existenţa canalului de ploaie sau a suportului de portbagaj pe capota maşinii. Există câteva variante care rezolvă şi această problemă- prin construcţie sunt prevăzute cu un mecanism de fixare pe orice capotă. Dacă am rezolvat fixarea, mai rămâne să găsim modalitatea de ridicare a bicicletelor până pe capotă. Unele variante mai scumpe au un „lift” special pentru a rezolva acest inconvenient. Dacă tot vorbeam de minusuri, trebuie să amintim efectul vântului asupra biţelor şi diminuarea caracteristicilor aerodinamice ale maşinii care implică mărirea consumului de carburant.

Punctele bune pentru varianta care se montează în spatele maşinii sunt: bicicletele se fixează uşor, preţul este acceptabil, şi au o siguranţă mai ridicată la fixare. Dezavantajele sunt: montarea suportului este un exerciţiu de două persoane, accesul la bagaje este blocat sau îngreunat. Balamalele uşii din spate trebuie să reziste pe termen lung pentru forţe suplimentare, câteodată chiar considerabile. Pentru anumite maşini mai noi această variantă nu este aplicabilă, fiindcă uşa din spate este foarte fragilă, fiind alcătuită în mare parte dintr-o simplă foie de sticlă.




Detalii despre testul realizat de ADAC se pot găsi aici.